Facebook nevydržal a s jarným upratovaním začal už v zime. Prvý na rad prišiel Ads Manager.
V ňom od júla tohto roku končí až 20 metrík, ktoré sú nadbytočné, duplicitné či časom stratili svoj význam. Na linku nájdete kompletný zoznam, Facebook k zmene vydal aj video:
V prvom rade končia súhrnné metriky – akcie, ktoré do seba zahŕňali všetky aktivity vykonávané pri reklamách používateľmi – engagement, kliky, konverzie… FB chce, aby ste sa sústredili na konkrétne ciele, ktoré od reklamy chcete, nie na súhrn všetkých. Múdro.
Menej zaujímavý je koniec zobrazovania budgetu, ktorý sa dnes minul. To je čistá duplicita, keďže sledovaný dátum si každý môže v rozhraní nastaviť podľa seba. Tiež sa prestane rozlišovať klik na CTA button od obecného kliku, ktorý presmeruje na web, keďže ich cieľ je rovnaký.
Vynechané budú aj málo používané funkcionality pri carouseloch či canvasoch. Tiež zmizne mnoho “pochybných” štatistík, ktoré Facebook pridával časom, ale málokto ich využíval, pretože boli buď veľmi zložité na uchopenie alebo jednoducho úplne zbytočné.
Osobne takúto údajovú diétu vítam. Analytika je jednou z tých vecí, kde menej môže znamenať viac a kde je dôležité sústrediť sa na to, čo dáva zmysel.