Checklist pre e-shopy: Toto by ste mali mať, ak chcete posilniť predaj cez Facebook a Instagram

Autor:

E-shopy to na sociálnych sieťach nemajú jednoduché a častokrát nevyužívajú ich potenciál naplno. Vďaka tomuto článku možno nájdete chýbajúci diel skladačky.

Facebook Pixel s eventmi

Pixel je predĺženou rukou Facebooku na e-shop. Vďaka nemu Facebook vidí návštevníkov webu a ich aktivitu. Cez integrovaný Pixel môžete analyzovať ich správanie, návratnosť investície do reklamy či budovať publiká (o tých sa dočítate nižšie v článku).

Eventy sú konktétne aktivity, ktoré Pixel môže zaznamenávať. Môže to byť trebárs prezretie produktu, stiahnutie súboru, pridanie tovaru do košíka alebo nákup. Na základe Eventov sa dá ďalej zlepšovať zacielenie reklamy alebo optimalizovať nákupná cesta návštevníka.

Fyzicky sú Pixely s Eventmi kusy kódu. Ich implementácia na web môže byť úplne jednoduchá a automatická, ak to podporuje váš e-shopový systém (napríklad Shopify) alebo potom s malou pomocou vývojára, ak využívate custom riešenie.

Automatizovaný katalóg

Katalóg je zrkadlom produktovej ponuky e-shopu na Facebooku/Instagrame. Funguje to podobne ako Heureka alebo Google Shopping. Nejakou formou (ručne-neodporúčam, CSV/XML súbor, integrácia s Pixelom) na Facebook vystavíte svoje produkty, ktoré potom môžete v rámci platformy ďalej používať, napríklad v reklamách či pri označovaní produktov v príspevkoch.

Instagram: Príspevok s označeným produktom

Instagram: Príspevok s označeným produktom

Odporúčam čo najväčšiu automatizáciu katalógu – aby sa všetky zmeny, ktoré v e-shope urobíte, automaticky odrazili aj na Facebooku. Dosiahnuť to môžete trebárs automatickým pravidelným uploadom dátového feedu alebo využitím pokročilej integrácie s Pixelom.

Práve Pixel a Katalóg tvoria dvojičku, ktorá vám umožní pracovať s pokročilým dynamickým remarketingom – napríklad zobrazením obsahu košíka v reklame pri nedokončenom nákupe.

Dynamický remarketing na Facebooku

Dynamický remarketing na Facebooku

Správne nastavené reklamy

Dobre nastavená reklama pokrýva celú nákupnú cestu zákazníka. V prvej fáze ho má presvedčiť k návšteve obchodu. V druhej ponúknuť správny produkt. V tretej ho priviesť k nákupu. Ak sa jej to nepodarí, má sa o to pokúsiť znovu vo forme remarketingu.

Správne nastavenie reklám s jasným cieľom vedie k šetreniu rozpočtu a pozitívnej návratnosti investície, ktorá pokryje nielen náklady na produkt a reklamu, ale aj niečo zarobí.

Zber a využívanie publík

Eventy z Pixelu, reklama, aktivita na vašej Page či ručne nahraná databáza kontaktov. S tým všetkým vie Facebook pracovať a párovať tieto databázy na používateľov FB. Takto vytvorené anonymizované publiká môžete použiť na cielenie nových reklám.

Zdroje publík pre Facebook

Pri vytváraní publík môžete využiť množstvo zdrojov

Veľmi príjemnou záležitosťou sú aj takzvané Lookalike Audiences. Facebook na základe niekoľkých desiatok profilových parametrov existujúceho publika vyberie a zlúči do nového publika charakterom podobné profily. Ide tak o najistejšiu cestu, ako hľadať nových zákazníkov a pritom netriafať úplne vedľa.

Zákaznícka podpora

Aj keď je to v roku 2020 prekvapivé a už nie tak časté, mnohé e-shopy nepovažujú sociálne siete za relevantný kanál pre kontakt. Zákazníci však rozhodne áno.

Otázka na sociálnej sieti

Pre zákazníkov sú sociálne siete plnohodnotným kontaktným miestom

Preto, keď vám niekto napíše správu či komentár, odpoveď by mala mať rovnakú vážnosť a prioritu, ako keby zákazník zavolal alebo napísal mail. Bavíme sa samozrejme o relevantných a slušných otázkach. Nadávky a spamy pokojne ignorujte/mažte, no častokrát vidím nezodpovedané aj otázky typu „aká je dodacia doba?“ A to je rozhodne zle.

Relevantná komunikácia

Keďže typov e-shopov, zákazníkov a spôsobov komunikácie sú tisícky, nebudem sa samotnej komunikácii na sociálnych sieťach venovať dopodrobna. Mojim jediným tipom tak pre účely tohto článku je: Buďte relevantní a buďte autentickí.

Za všetky e-shopy spomeniem ten u nás najskloňovanejší – mrknite na komunikáciu českej Alzy. To je krásny príklad relevantnej a autentickej komunikácie na sociálnych sieťach. Môže sa nám to nepáčiť, môžeme na to mať svoj názor, ale je zjavné, že vedia, čo robia a pre koho to robia.

Oplatí sa to?

Nastaviť všetko úplne správne nie je jednoduchá a ani rýchla úloha, no v konečnom dôsledku vám to môže ušetriť množstvo peňazí aj nervov. Alebo vytvoriť úplne nový zdroj objednávok.

Ak by ste potrebovali s niečím pomôcť, môžete sa na mňa obrátiť.

Páčil sa vám tento článok? Budem rád, keď ho budete zdieľať:

Komentáre

Potrebujete pomôcť so správou firemných sociálnych sietí alebo máte záujem o konzultáciu?

KONTAKTUJTE MA