Stovky miliónov followerov, silný content a obrovský engagement. To sú najväčšie značky na Instagrame podľa počtu followerov. Pozrime sa na ne bližšie.
Keď z prvej stovky TOP účtov v počte followerov na Instagrame vyškrtáme A-listové celebrity, športovcov a športové kluby, neostane toho veľa. Pár značiek sa tam ale nájde – poďme sa pozrieť na 7 z nich v poradí podľa počtu followerov.
#1 – Instagram – 233 miliónov followerov
Poprosím fanfáry, najväčšou značkou na Instagrame je…Instagram. Ale pozor, Instagram si svoj úspech nevychutnáva v tichosti ani ho nevyužíva na selfpromo. Naopak, propaguje najlepších tvorcov platformy.
Profil Instagramu je tak plný krásneho contentu od ľudí po celom svete. Instagramový účet Instagramu (znie to zvláštne, že?) preto môžete využívať ako zdroj inšpirácie, koho followovať. To isté platí aj pre Stories – Instagram zvykne zdieľať tie najlepšie či predstavovať tvorcov v krátkych príbehoch.
#2 – National Geographic – 86 miliónov followerov
National Geographic mal nevyčerpateľnú studňu contentu dávno predtým, ako bol vôbec nejaký Instagram v pláne. Na rozdiel od mnohých médií ale nástup digitalu včas postrehol, využil a teraz si užíva sladkú odmenu.
Ak milujete ich dokumenty či časopis, budete milovať aj instagramový profil. Nádherné fotky a videá miest, ľudí, prírody a zvierat majú dokonalú kompozíciu a hýria farbami. Navyše, ak zvyknete čítať popisky fotiek, odídete z profilu National Geographic aj o niečo múdrejší.
#3 – Nike – 76 miliónov followerov
Just Do It. Just follow it. Povedalo si už viac ako 76 miliónov ľudí, ktorí začali odoberať obsah od tejto ikonickej športovej značky. Nike je v digitale obecne silný, dáva do neho nie málo peňazí a vidno to aj v jeho profile na Instagrame.
Ten je zaplnený vrcholovými športovcami, vymakanými produktovými fotkami a videami, ale aj rôznymi CSR aktivitami. Nike má za sebou tiež niekoľko vychytaných kampaní a, ako správny trendsetter, testuje aj iné sociálne siete.
#4 – Victoria’s Secret – 58 miliónov followerov
Značka, ktorú milujú rovnako obe pohlavia, len každé z trochu iného dôvodu. Okrem ostro sledovaných prehliadok a originálnych vianočných prianí má aj navoňaný a obľúbený Instagram.
V profile môžete spoznať všetkých Angels, ako sa modelky tejto značky nazývajú. Tie dopĺňajú detailné produktové fotky a z času na čas aj autentický obsah od iných nositeliek produktov značky. Radosť followovať.
#5 – 9GAG – 44 miliónov followerov
Nie, nie, 5. miesto nepatrí Adidasu či Applu. Je tu niečo z úplne iného súdka. Popkultúrny fenomén, ktorého hardcore komunitu môže mnoho značiek len závidieť. Alebo aj nie, záleží, či chcú mať medzi svojim publikom ľudí so svojským humorom.
Profil 9GAGu aj ich Storky sú po strechu naplnené memečkami, vtipnými videjkami a štiplavými komentármi. Jednoducho, crème de la crème z toho, čo nájdete na webe a v aplikáciach tejto platformy.
#6 – Nike Football – 31,5 miliónov followerov
“Zaaase Nikeee, to je nudaaa.” Možno. Ale keď to nejaká značka robí tak dobre, že sa do TOP7 značiek dostane hneď dvakrát, zaslúži si každú jednu pripomienku.
Na šiestom mieste teda máme profil futbalovej sekcie Nike. Dresy, kopačky, trenky a tí najlepší, ktorí si ich obliekajú. Jednoducho, každý, kto sleduje najsledovanejší šport na svete, by mal sledovať aj tento profil.
#7 – NASA – 31 miliónov followerov
Jediná štátna ustanovizeň v tomto rebríčku. Jej content je ale doslova intergalaktický. Podobne, ako v profile Nike, aj tu často uvidíte rôzne hviezdy. Len trochu iného kalibru.
V tomto profile si spravíte výlet na iné planéty, dozviete sa viac o letoch do vesmíru a spoznáte aj ľudí, ktorí tam chodia. Skrátka, must-follow pre všetkých, ktorí v detstve preferovali kariéru astronauta.
Najväčšie značky na Instagrame: Čísla podporené kvalitou
Ak ste niektorý z profilov tohto zoznamu ešte nesledovali, pokojne tak urobte. Každý jeden si svoju veľkosť uvedomuje a nezaspáva na vavrínoch. Naopak, denne servírujú obsah plný kvality a inšpirácie.