Štúdio pre autorov čoskoro vystrieda YouTube Studio

Autor:

Google osvieži nástroje pre tvorcov videí. YouTube Studio dostane okrem nového názvu aj nový vzhľad a štatistiky.

Tvorcovia obsahu boli doteraz zvyknutí na tzv. Creators Studio, teda Štúdio pre autorov. Ide o rozhranie pre správu videí, nastavenia kanála a v neposlednom rade pre reporting výsledkov. V júni minulého roku Google v betaverzii predstavil jeho následníka – YouTube Studio. Betatestovanie v marci skončilo a v nasledujúcich týždňoch ho dostanú všetci tvorcovia.

Nový vzhľad

YouTube Studio dostane dizajn, ktorý Google používa aj vo svojich ostatných produktoch – Material Design. Tiež sa oblečie do tmavších farieb a celkovo zjednoduší pre ľahšiu orientáciu. Prehľadnejší bude aj Dashboard.

Nové štatistiky

Aby sme neostali len pri kozmetických zmenách, tvorcovia dostanú aj nové štatistiky. Tie im majú umožniť lepšie chápať, ako sa divák dostal až k pozretiu ich videa:

Impresie

Impresie budú ukazovať počet ľudí, ktorí uvidia kompletnú miniatúru videa v akomkoľvek výpise priamo na YouTube (t.j. nerátajú sa vložené videá). Ide teda o vrchol lievika – maximálny počet ľudí, ktorí vôbec majú šancu vidieť video priamo na YouTube.

Impressions click-through rate

Ako už názov napovedá, ide o percentuálny pomer ľudí, ktorí si na náhľad videa kliknú a zmenia tak Impresiu na pozretie. Toto percento tvorcom pomôže lepšie pochopiť rozdiel medzi videom, ktorého náhľad dokázali premeniť na pozretie a, naopak, kde úspešní neboli.

Unikátni diváci

Táto štatistika ukazuje počet ľudí, ktorí si pozreli video, avšak každý divák sa počíta iba raz – bez ohľadu na to, koľkokrát a na koľkých zariadeniach si video pozrel.

Dostupnosť už čoskoro

Ako som spomenul vyššie, YouTube Studio bude dostupné pre všetkých tvorcov v najbližších týždňoch. Medzitým si môžete pozrieť video, kde sú všetky novinky podrobne vysvetlené:

Máte záujem o spoluprácu? NAPÍŠTE MI

Páčil sa vám tento článok? Budem rád, keď ho budete zdieľať alebo mu dáte like:

Komentáre

Potrebujete pomôcť so správou firemných sociálnych sietí alebo máte záujem o konzultáciu?

KONTAKTUJTE MA